Thirrja Islame
...Diçka që keni kërkuar
lkil

Hadithi nr.20 “Ezani”

Muslimanët në Meke janë thirrur ndërmjet veti për namaz sepse i kanë pasur shtëpit afër dhe janë mbledhur në shtëpinë e Erkamit r.a.Kur u shpërngulen në Medine dhe hynë në islam shumica e banorëve të saj u bë vështir që të thirren për namaz përveç me ndonjë mjet të veçant dhe pejgamberi u takua me shokët e tij që të bisedojnë për mënyrën e thirrjes së njerëzve në namaz.Prej këtu ja filloi ezani.
Trans.Abdullah ibn Omeri r.a.se ka thënë:muslimanët u tuboheshin dhe pritshin namazin derisa të hynte koha dhe nuk u thirrte për të,një ditë biseduan dhe tha njeri prej tyre ta bëjmë një kumbonë sikur e krishterëve,thanë disa të tjerë një bri sikur çifutët,tha Omeri r.a.pse nuk e bëjm që njëri nga ne të thërras për namaz,tha pejgamberi:”ngritu o Bilal dhe thirr për namaz”.
Dobitë e hadithit:

1)Namazi me xhematë:e obligoi Allahu i lartësuar pesë kohët e namazit në udhëtimin e të dërguarit me trupin dhe shpirtin e tij prej qabes deri në xhaminë aksa pastaj deri në qiell në natën e israsë dhe miraxhit.Ditën e nesërme e mësoi Xhibrili a.s. të dërguarin për kohët e namazeve.Tha Allahu:”me të vërtetë namazi për besimtarët është obligim i caktuar(në kohë)”.
Ka nxitur i dërguari për namazin me xhemat(në grup)në shumë vende ku ka thënë:”kur njeriu falet në grup(me xhemat)i shtohet shperblimi më shumë se sa në shtëpinë e vet apo punën e vet njëzet e pesë her më shumë”trans buhariu dhe muslimi.Gjithashtu ka thënë:”kush shkon të falet me grup(xhemat)çdo hap që e bën i fshihet nga një e keqe dhe i shkruhet nga një shpërblim kur shkon dhe kur kthehet”.trans.imam Ahmedi dhe Taberaniu.Gjithashtu ka thënë:”a të ju tregoj se çka i fshin mëkatet dhe i ngrit shkallët(në xhenet)thanë:gjithsesi o i dërguar,tha:”marrja e abdestit kur është vështirë,shpeshtimi i shkuarjes në xhami,pritja e namazit deri në namazin tjetër,kjo është roja në rrug të Allahut,kjo është roja në rrug të Allahut, kjo është roja në rrug të Allahut”.trans.Muslimi.
2)I dërguari i Allahut e urrejti i që të merr mjete të kopjuara apo të devijuara për thirrjen e njerëzve për namaz,për këtë arsye na e lejoi neve Allahu ezanin.Këtë thirrje madhështore që thërritet pesë herë në ditë anekënd botës duke thirrur për adhurimin që e meriton Allahu i vërtetë.Dhe dëshmia e vërtetë për pejgamberinë e Muhamedit dhe lajmerimi për islamin e vërtetë dhe thirrje për veprën më të mirë.E urrejti që ta merr jetën e dikuj tjetër shembull përveç besimtarëve.Tha i dërguari:”kush i përngjason një populli ai është sikur ata”.trans.Ahmedi.
Duhet të dallohet besimtari me besimin e tij,adhurimin e tij,sjelljen ,moralin ,ndjenjat , veshjen e tij,pamjen e tij si dhe qëllimin e jetës së tij.
3)Ezani:

a)Trans. nga njëri prej ensarëve se ka thënë:deshi i dërguari që ti mbledh njerëzit për namaz dhe i thanë që ngrite një flamur kur të afrohet namazi,e kur ta shofin njerëzit e thirrasin njëri tjetrin mirëpo nuk i pëlqej kjo,iu përmend edhe briri por nuk i pëlqeu tha është prej çifutëve,iu cek edhe kumbona tha jo ajo është prej krishterëve.Abdullah ibn Zejdi r.a.e pa në ëndër ezanin dhe shkoi te i dërguari i tregoi dhe i tha:tek sa isha duke fjetur më erdh një njeri dhe më tregoi ezanin,a Omeri r.a.e kish parë këtë ëndër më herët por e kish mbajtur fshehur,pastaj ia tregoi të dërguarit të Allahut e i tha:”pse nuk na ke treguar më herët”tha ma kaloi Abdulla ibn Zejdi e më erdh turp dhe tha i dërguari:”ngritu o Bilal shiko çka të urdhëron Abdullah ibn Zejdi ashtu bën”dhe e dha ezanin Bilali.trans.ebu Davudi.
b)ezani është simbol i islamit dhe traditë e tij,ka nxitë i dërguari për ezan dhe ka thënë:”tre personave ju ofrohet parfumi-ditën e kijametit që i kanë lakmi krejt të parët dhe të mbramët:një rob që e plotëson obligimin ndaj Zotit të vet dhe ndaj pronarit të vet,një imam që i fal popullin dhe ata janë të kënaqur me atë dhe një njeri që e jep ezanin për namaz ditën dhe natën”trans.Tirmidhiu.
c)Mënyra e ezanit është e njohur e ditur,fjalët e ezanit janë të transmetuara nga i dërguari i Allahut dhe duhet që patjetër të këndohet ezani.
d)Preferohet që kush e ndëgjon ezanin të thotë sikur thotë thirrësi kur të kryhet të dërgon përshëndetje për të dërguarin dhe të bën lutje dhe të bën lutjen e ezanit dhe ta shqiptojë dëshminë(shehadetin)dhe të thotë jam i kënaqur me Allahun për Zot,me islamin për fe dhe me Muhamedin të dërguar.Ka thënë i dërguari:”kur ta ndëgjoni thirrësin(muezinin)thoni siç thotë pastaj më dërgoni mua përshëndetje(salavat)se kush më dërgon mua përshëndetje i dërgon atij Allahu dhjetë herë përshëndetje,kërkoni që të më jepet mua vesile(vend në xhenet)sepse ajo është vendi im në xhenet dhe aty nuk mund të hyn vetëmse një prej robërve të Allahut dhe shpresoj që të jem une ai dhe kush kërkon për mua të më jipet vesileja iu ka lejuar apo iu ka obliguar ndërmjetesimi im(ditën e kijametit)”.trans.buhariu dhe muslimi.
Lutja e vesiles është kështu:o Zoti kësaj thirrje të plote,dhe Zot i namazit që për të thirret ezani,jepja Muhamedit vesilen(vend në xhenet) dhe meritat dhe ringjalle në vendin e lavdëruar,që ia ke premtuar”.trans.buhariu dhe muslimi.Gjithashtu ka thënë:”kush thotë kur ta ndëgjon ezanin dëshmoj se nuk ka të adhuruar me meritë përveç Allahut dhe nuk i bëj ortakllëk Atij,dhe se Muhamedi është rob dhe i dërguar i Tij ,jam i knaqur me Allahun për Zot,dhe me islamin për fe dhe me Muhamedi për të dërguar,ia falë Allahu atij mëkatet”.trans.Muslimi.
4)Hadithi tregonë që muslimani duhet të dallohet me personalitetin e tij fetarë islam sepse islami e kërkon një gjë të tillë dhe nxitë në të.

Përktheu nga Arabishtja: Hoxhë Ibrahim SHERIFI

www.thirrjaislame.com

Comments are closed.