Hadithi 26 : Etika e ditës së xhuma
Dita e xhuma është ditë e veçantë prej ditëve tjera, ka vlerën dhe pozitën e vet, veçoritë që e dallojnë nga ditët tjera të javës siç janë pastrimi për faljen e namazit te xhumasë, dëgjimi i hutbes, koha e përgjigjes së lutjes etj.
Transmetohet nga Selman Farisiu r.a. se ka thëne: kam dëgjuar të dërguarin alejhi selam duke thënë : ” Kur njeriu pastrohet ditën e xhuma aq sa ka mundësi ,pastaj drejtohet, parfymoset ,pastaj del dhe nuk i ndanë dy persona (në xhami), falet, dëgjon imamin kur të flet, i falen mëkatet prej këtë deri në xhumanë e ardhshme”.
Dobitë e hadithit:
- Pastrimi ditën e xhuma: pastrimi ditën e xhuma është sunnet i forte për atë person që ka obligim xhumanë. Ka thënë i dërguari alejhi selam :”Kush merr abdes ditën e xhuma ka vepruar mirë, kush pastrohet,pastrimi është më i mirë” Transmeton Ebu Davudi.
Pastrimi ditën e xhuma ka qenë obligim pastaj është anuluar dhe është bërë sunnet (e pëlqyer) si lehtësim për njerëzit.
Pastrimi ditën e xhuma bëhet për shkak të namazit të xhumasë, kush pastrohet pas agimit të diellit ai ka praktikuar sunnetin , e kush pastrohet natën e premte ose pas namazit të xhumase atij i ka ikur një sunnet, mendim ky i disa dijetarëve.
2) Rregullimi: sunnete të forta janë veshja e teshave të pastra ,pastrimi i trupit dhe kokës për shkak të namazit të xhumasë, sikur për namazin e bajramit. Ka thënë i dërguari alejhi selam : “Është mire qe ju të bleni nga dy palë rroba,një palë për namazin e xhumasë edhe një palë për punë” Transmeton Ibn Maxhe.
Prej pastrimit është edhe përdorimi i misvakut ose diçka tjetër e cila i pastron dhëmbët, sepse për namazin e xhumasë mblidhen shume njerëz dhe duhet larguar çdo gjë që ju pengon njerëzve. Ka thënë i dërguari alejhi selam :”Sikur mos të frikohem se ju rëndohet popullit tim do i kisha urdhëruar që ta përdorin misvakun për çdo namaz” Transmeton Buhariu. Gjithashtu ka thënë:” prej hakut të besimtarit ditën e premte është të përdor misvakun dhe të vishet mirë” Transmeton Ibn Ebi Shejbe sipas kushteve të Muslimit.
Prej pastërtisë është edhe përdorimi i parfumit.
Nga kjo që cekëm më lart shihet kujdesi i fesë islame në plotësimin e pastërtisë tek e gjithë shoqëria ,nga pastrimi, krehja e flokëve dhe e mjekrës, parfymosja, dhe pastrimi i dhëmbëve.
3) Namazi në xhami: është për qëllim namazi i përshëndetjes së xhamisë edhe sunnetet e para te xhumasë.
4) Prej etikës së xhumasë: është që të ulet njeriu ku të gjen vend, nuk ka të drejtë ai që vjen me vonesë ti pengon njerëzit dhe ti kalon safet duke u mundu për të arritur safin e pare sepse kjo i pengon njerëzit, ndërsa pengesa ndaj besimtarit është mëkat ,përveç nëse gjen zbrazëtirë atëherë mundet të ecë përpara.
5) Prej dispozitave të xhumasë është obligueshmëria e dëgjimit të hutbes , heshtja gjatë saj edhe heshtja nëse të pyet dikush apo me e ndal nga të folurit. Ka thënë i dërguari alejhi selam :” Ditën e xhuma kur imami është duke ligjëruar në hutbe nëse i thua shokut tënd hesht ke gabuar”Transmeton Buhariu.
6) Arritja e faljes: kjo fjale d.m.th. se kushtet e arritjes së faljes janë shtatë gjërat e lartpërmendura: pastrimi,larja,krehja, parfymosja, mos ndarja e dy personave në saf, falja e sunneteve para se të del imami në hutbe, dëgjimi i hutbes ,sa punë të lehta e sa shpërblim i madh.
7) Hadithi tregon se pastrimi në ditën e xhuma është sunnet dhe se rregullimi i pamjes për shkak të takimit me njerëzit në shtëpinë e Allahut.
8) Ata që shkojnë në xhuma me tesha të zhytura, pa u pastruar dhe rregulluar e kundërshtojnë sunnetin,nëse i kane mundësit për tu pastruar.
Përktheu nga Arabishtja: Hoxhë Ibrahim SHERIFI
www.thirrjaislame.com
Comments are closed.